maanantai 12. helmikuuta 2018

Velhon talossa


Hei! 
Kuten viimeksi lupasin, mulla olisi nyt kauan kestäneen kuvatarinan seuraava osa valmiina ja olen jotenkin tosi helpottunut ku sain tän vihdoin kasaan! Sanoisin, että kyseessä on toiseksi viimeinen osa, ellei mitään suurta ideaa enää tulee. Toisaalta vois kyl paketoida tän tarinan kasaan, onhan se ollukkin täs kaksi vuotta urakan alla. Viime kesästä on sen verran pitkä aika, että kannatan katsoa viimeisin osa täältä. 
Ei sit muuta kuin tarinan pariin ^^


Livia: Hmm... Mikäköhän tähän tepsisi... Porte averio!


Livia: Haa! Nyt tästä pääsee!


Livia: Toivottavasti ne kaksi muistaisisivat edes jotain sanomaani...


Madame: Sandra, älä tee mitään typerää... Koska Mia oikein tulee? 


Madame: Kunpa edes Livia ehtisi ajoissa...


?: Tiesin, että tulisitte näihin aikoihin


Madame: Mit...? Kuinka pääsit pääni sisälle? Kuka olet?


?: Miksi kysyt sellaista minkä kyllä tiedät? Olen ollut kyllä aika kauan sisälläsi, jos siitä lähdetään.


Madame: Olisit voinut vaikka yllättää ja väittää olevasi joku muu... Olet pilannut niin paljon. Et vain ole Zillan oppipoika, vaan myös Mian isoveli, Violetin Poju ja minun vanhempieni murhaaja!


Madame: Hei, on mulla nimikin. Don riittää, ei kiitos mitään murhaajaa.



Zilla: He ovat hajaantuneet. En aisti Liviaa, hänellä on jokin suojausloitsu taas... mokoma suojautuja, varmasti jossain piilossa. 


Zilla: Oi, nyt tulee viimeinenkin! Hauskaa. Tosin pitää toimia nopeasti, etteivät ne pääse sotkemaan pahasti kotiani. 



Zilla: Ja Myrsky muuten, tule heti jos tilanne äityy siellä pahaksi, kuulitko?


Myrsky: Toki, emäntä. 


Zilla: Hyvä, nyt voin aloittaa loitsun... Sidere! (=Istu!)


Mia: Vihdoin perillä! Möky! Ei vielä!


Mia: Etuovi on liian selkeä reitti. Pitää keksiä jotain muuta! Möky, nyt paikallasi! Odotetaan, että Zilla keskittyy Violetin loitsimiseen...


Mia: Nyt keksin mistä menen. Möky, seuraavan kerran kun huudan sinua, juokse sisään ja hae Violet pois sieltä! Onko selvä?

Vuhvuh!


Mia: Hyvä poika, muista reagoida vasta minun huutooni!


Zilla: Puera canis praeter...
Livia: Immuto patron! 


Livia: Puera canis praeter vite!
Sandra: Mit...?


Livia: ...teinhän se todella? Eihän Zilla ehtinyt...? 


Livia: Aah! Irti minusta!
Sandra: Älä luulekaan! Mitä teit hänelle??


Livia: Pienen loitsun vain... jonka vain minä voin purkaa myöhemmin!
Sandra: Nyt et loitsuttele enää mitään vaan tulet mukaani, senkin loinen!


Madame: Don... aion antaa sisälläni olevan Pojun Violetin kehoon.
Don: Mit... miten?


Madame: Livia ohjeisti... myös sinä voit auttaa minua siinä, tiedän sen!
Don: Mutta saatko sen tehtyä yksin?


Madame: Osaan! (ei oikeasti osaa)
Don: Miksi sitten sanot että auttaisin sinua?


 Madame: Koska itse ehdotit asiaa Violetille!
Don: Täh? Missä välissä?


Madame: Koska et ole kokonainen Don, et tiedä siitä. Mutta vaikka et ole kokonainen, tiedät kyllä mitä pystyt tekemään. Olethan velhon oppipoika!


Don: Vai velhon oppipoika... Onpa hieno nimi tälläiselle orjalle.
Madame: Mutta olet taatusti oppinutkin paljon kaikenlaista! Haluatko olla orja loppuun asti, vai haluatko todistaa kykysi niin minulle kuin siskollesikin?


Don: Hänkin on täällä? En olisi uskonut, että hän tulisi minun takiani Zillan taloon. Vai onko tässä kyse vain siitä Violetista? Haluaako hän pelastaa vain Violetin?
Madame: Niin hän sanoo, mutta uskon hänen haluavan auttaa sinuakin, vaikkei sitä tunnusta. 


Don: Puhut tuon vain että saisit minut mukaasi! Tosiasiassa en voi lähteä mihinkään!
Madame: Puhun tosissani. Sekä minä, Mia, Livia ja Violet toivomme sinut mukaamme. Emme halua sinulle pahaa.


Don: HILJAA! Etkö kuuntele yhtään? Jos poistun tästä talosta, minä kuolen! Vaikka kuinka puhuisisit hyvää ihmisistä, jotka kuuluivat joskus elämääni, et saa minua mihinkään!
Madame: ...


Don: Mit...? Älä koske! ...itketkö sinä?
Madame: Vähän vain, älä siitä välitä...


Don: En ymmärrä... Madame, sano jotain.
Madame: Don... vaikka olet tappanut vanhempani, olen maailman huonoin kostamaan. En haluaisi kenenkään kuolevan. En edes sinun tai Zillan. 


Madame: Olen surullinen, että olet kirouksella sidottu niin moneen. Olen surullinen että olin tuhoamassa itsepäissäni osaa sinua, osaa joka voisi vielä elää!


Madame: En aio tehdä sitä! En vaikka se sotkisi suunnitelmamme! Siirrän vaikka oman itseni mieluummin Violetin kehoon, että se pysyisi elossa ja sinä tässä kehossani! Olen tosissani!


Don: Olet hullu. En ole kuullut hulluunpaa ihmistä kuin sinä. Olet hullunpi kuin Zilla. Hän on ilkeä, sinä kiltti. Uhraat itsesi siinä, missä kuka tahansa muu ajattelisi vain itseään!
Madame: Älähän nyt, nolostuttaa...


Don: Tulen aina muistamaan sinut hulluna ihmisenä.
Madame: Otan tuon kohteliaisuutena. 



Mia: Hiiop!


Mia: Huuui, se oli lähellä. 


Mia: Nytpä on kunnon näkymä! ...Violet!


Mia: Mitä ihmettä tapahtuu? Eikö loitsu ole valmis...?


Zilla: Myrsky...? Mikä tilanne on siellä? Kaipaisin neuvoasi kun loitsuni pilattiin enkä voi lähteäkään tästä mihinkään... Kuuletko minua?


Zilla: Myrsky!?


Livia: Silmäni... missä olen...?
Sandra: Kehoitan olla liikkumatta tai räjähtää.


Livia: Kappas, sullapa on iloinen kaveri...


Madame: Aah! Don, Livia on pulassa!
Don: Miksi piittaisin moisesta?


Madame: Shh! Don, minulla on idea, mutta pidät sitä varmaan hulluna. Haluaisitko pelastaa henkeni?
Don: Madame...?


Zilla: Violet! Hyvä tyttö, ole hyvä ja tottele minua! Älä sano, että Livia pilasi taas kaiken!


Zilla: Pitää viedä ihmiskehosi pian pois... Violet, kuulethan minua?


Violet: Vuh!


Madame: Kas päivää! Emme olekaan nähneet sitten... Kuinkas kauan siitä onkaan?
Sandra: Sinä.
Livia: Madame, mitä sinä siinä teet?

Madame: Tunnistat edes. Onko minussa niin paljon isääsi... jos Chrisiä voi isäksesi sanoa?
Sandra: Minä olen isäni lapsi, etkä tiedä siitä mitään!
Livia: HEI! Huomioikaa minut! Olisi paljon viisaampaakin tekemistä kuin riidellä! 
Esimerkiksi auttaa minut täältä pois...!


Madame: Vaikka en tiedä ketä nyt pidät isänäsi tai et, meillä on yhteinen vihollinen. Muistathan kuka tappoi Chrisin? Onko rakas äitisi kertonut?
Sandra: Madame, sohit juuri liian pitkällä tikulla... 


Madame: Puhuin kylläkin Pojusta, en tikusta.
Sandra: Niin, tarkoitin sinua. Tajuathan, että kohde oli alkujaan sinä? Zilla yritti tappaa sinut Pojulla, ei vanhempiasi. Sinä olet syy heidän kuolemaansa. Kaikki on sinun syytäsi, siitä päivästä kun synnyit äitiemme väliin!
Livia: ...enpä tiennytkään tästä...



Madame: Tiedän, että olin yksi äitiemme välirikon syistä. Mutta on myös toinen merkittävä syy, jonka unohdat.


Sandra: Olet näköjään kertomassa sen joka tapauksessa?


Madame: Isämme tapasi Donin. Hän oli ensimmäinen, joka huomasi tämän kyvyt ja johdatti Donin tänne vankeuteen, vaikka Mia hoiti asian loppuun asti. Itse saat liikkua melko vapaasti täällä ja nautit asemastasi, sillä alkujaan Zilla suosi Donia. 


Sandra: Mitä sitten?
Madame: Puhuin hänen kanssaan. Toivon että valitsen oikein, sitten kun hän saa päätettyä auttaako minua vai sinua, joka olet pitänyt häntä ahtaalla. 
Don: Pakko myöntää... Jos osa minusta on noin fiksussa ihmisessä, sillä ei ole mitään hätää...


Sandra: Valita mist...aah!
Madame: Don...
Livia: ...hulluja kaikki.


Don: KAIKKI ULOS TEILLÄ ON 10 SEKUNTIA!

  
Don: Pidä elämästäni huolta, Madame... ja sano siskolleni terveisiä.


10 


9


8


7


6


5


4


3


2


1


0

















Onnistuinko, tykkäsittekö, oliko tämä odottamisen arvoista...? Toivoisin kommentteja tähän enemmän kuin koskaan! Tämä oli samalla tosi iso urakka tehdä, sekä palkitseva. Olisi ihana kuulla palautetta! <3 Pahoittelen muuten pientä sumeaa kohtaa kuvissa, se on näköjään pysyvä vika kamerassani... pitäisi jatkossa kuvata joko pelkällä kännykällä tai hankkia uusi kamera. Muuten, noi loitsut on sit latinan ja ranskan sekoitusta. Leikittelen sanoilla sanakirja.org -kääntäjällä :D
Ensi kertaan!^^




2 kommenttia:

  1. Mau!

    Ei vaan -- todella hieno kokonaisuus! Ja pitkä!! Liviaa käy kyllä sääliksi kun joutuu purkissa nököttämään :'D Donin hahmo kiinostaa aijempaa enemmän kyllä tämän osan jälkeen!!

    Itse en ainakaan huomannut sumeaa kohtaa, kuin vasta sitten kun mainitsit siitä ja etsin sen kuvista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentista! ❤️ Mikä Donissa alko kiinnostaa? Osaatko sanoa mitä haluaisit jatkossa lisää? Olisi helpompi toteuttaa jotain jos tietäisi mitä :D
      Hyvä ettei tuo asia siis haitannut sun lukukokemusta siinä missä mun postauksen tekemistä.

      Poista